W dniu 14 listopada 2024 roku w mazowieckiej miejscowości Łochów odbyło się wyjątkowe wydarzenie organizowane przez firmę Barenbrug Polska, światowego lidera w produkcji nasion traw. Spotkanie było okazją do zaprezentowania zmian w portfolio produktów pastewnych, które wejdą w życie w sezonie 2025.
Spotkanie miało charakter międzynarodowy – w Łochowie poza Dystrybutorami, współpracującymi z firmą, Partnerami biznesowymi Barenbrug oraz Dziennikarzami, obecni byli również przedstawiciele z siedziby głównej firmy Barenbrug z Holandii. Rolę prowadzącego przyjął Piotr Krzywicki, Manager Barenbrug Polska, który poprowadził gości przez kolejne punkty programu.
Piotr Krzywicki, Manager Barenbrug Poland
Spotkanie rozpoczęła prezentacja Jana Haalbooma, Head of Marketing & Sales Barenbrug Holland. Przybliżył on historię firmy, której Jubileusz 120-lecia przypada na rok 2024, oraz globalny zasięg Barenbrug. Obecnie firma zatrudnia ponad 950 pracowników w 22 krajach świata i prowadzi centra badań i rozwoju na wszystkich kontynentach.
Jan Halboom, Head of Marketing and Sales Barenbrug Holland
Następnie głos zabrał Tom Niehof, International Product Manager Forage Barenbrug Holland, który zaprezentował strategiczne kierunki rozwoju oferty produktowej. Kluczowe założenia przyświecające procesowi tworzenia nowego portfolio, to m.in. wysoka strawność mieszanek, dbałość o glebę, wykorzystanie dobroczynnego działania koniczyny oraz lucerny, dostarczenie klientom skutecznych rozwiązań na czas suszy a także dbałość o wysoką zawartość białka – kluczowego parametru dla hodowców.
Piotr Kowalski i Bogdan Dzieliński
„Nasza oferta na 2025 rok to odpowiedź na współczesne potrzeby rolników, którzy oczekują od nas nie tylko jakości, ale i rozwiązań wspierających efektywne gospodarowanie. Cieszymy się, że możemy dzielić się tymi innowacjami z naszymi partnerami” – podkreślił Niehof podczas swojego wystąpienia.
Tom Niehof, International Product Manager Forage, Barenbrug Holland
Centralny punkt programu stanowiła prezentacja Piotra Kowalskiego, Area Sales Managera Barenbrug Polska. Przedstawił on Mistrzowską Drużynę Barenbrug, czyli nowości produktowe na sezon 2025, sygnowane hasłem „Mistrzowskie plony zaczynają się od sprawdzonej mieszanki”. Goście mieli okazję poznać szczegóły dotyczące sześciu nowych mieszanek traw pastewnych (Tornado, Alfa Value, Topgraze, Vital, Renegaide i Topsilo) oraz dwóch nowych mieszanek koniczyn (Duet i Quartet). Jednocześnie podkreślono, że sprawdzone produkty, takie jak B&G 13 Poplon, Lucerna Alfa Comfort i Yellow Jacket, oraz koniczyna Protafix pozostaną w ofercie.
Piotr Kowalski, Area Sales Manager, Barenbrug Poland
Uroczyste zwieńczenie wydarzenia stanowiło uhonorowanie Bogdana Dzielińskiego, wieloletniego partnera Barenbrug Polska, którego gospodarstwo miało okazję testować na swoich polach nowości firmy oraz jako pierwsze w Polsce otrzymało prestiżowy znak Ambasadora marki Barenbrug Forage Innovation Farm.
Spotkanie w Łochowie było również okazją do wymiany doświadczeń, nawiązania nowych relacji biznesowych oraz omówienia wyzwań stojących przed branżą rolniczą w nadchodzących latach.
The Royal BARENBRUG Group jest globalną firmą nasienną z siedzibą w Holandii. Specjalizuje się w hodowli i produkcji nasion traw oraz dystrybucji traw pastewnych i gazonowych na całym świecie. Nazwa firmy to synonim jakości od 1904 roku, która jest doceniana przez klientów dużych i małych, z całego świata. Największą wartość przywiązuje do pasji do trawy, którą dzieli z klientami, a kolejne pokolenia rodziny BARENBRUG przekazują ją sobie do dziś.
Badania i hodowla prowadzone we wszystkich strefach klimatycznych na świecie wraz z ciągłymi badaniami naukowymi, dają w rezultacie wysokiej jakości produkty. Firma kontynuuje długotrwałe partnerskie stosunki ze swoimi klientami i hodowcami oraz bierze czynny udział w projektach badawczych wraz z czołowymi uniwersytetami i instytucjami naukowymi. Nie osiągnięto by tego wszystkiego bez ciągłego nacisku na innowacje, produktów najwyższej jakości i globalnego promowania na rynkach lokalnych. Świadomość, że populacja ludności na świecie w ciągu kilkudziesięciu lat wzrośnie do dziesięciu miliardów, nakłada na każde przedsiębiorstwo ogromną odpowiedzialność – które bezpośrednio lub pośrednio uczestniczy w procesie produkcji żywności, zużycia wody i emisji CO2. Barenbrug nie ucieka od tej odpowiedzialności, starając się mieć znaczący wkład w ochronę środowiska i stawiając tę kwestię u podstaw swojej działalności.