Strefa Drób

Wystartowała kampania promocyjno-informacyjna „Z kurczakiem przez wieki”

Przemysław Wieczorek

 

W środę 2 maja 2012 roku w na Zamku w Malborku podczas rodzinnego festynu „Schudnij z kurczakiem” rozpoczęła się kampania, mająca na celu propagowanie drobiu jako podstawę zdrowej diety oraz wartościowych i smacznych potraw.

 

 

Organizatorem festynu był Polski Związek Zrzeszeń Hodowców i Producentów Drobiu. Imprezę poprzedziła konferencja prasowa, na której Andrzej Danielak (prezes PZZHiPD) dokonał oficjalnego otwarcia kampani propagującej spożywanie drobiu jako podstawę zdrowej diety. Podkreślił on szczególną wagę promocji krajowego mięsa drobiowego wśród polskich konsumentów. Idea, która przyświeca tym działaniom, to wzrost świadomości konsumentów oraz konsumpcji mięsa drobiowego. Co w przypadku PZZHiPD ma szczególne znaczenie, gdyż każdy hodowca od swojego dochodu przekazuje 0,1% na tzw. Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego. Z tych właśnie środków zorganizowano tą imprezę promocyjną. W ramach kampanii „Z kurczakiem przez wieki” na antenie regionalnych TVP wyemitowanych zostanie 800 spotów. Twórcy przygotowali także liczne gadżety, mające zachęcić Polaków do spożywania potraw z kurczaka – między innymi zastawy stołowe, grę komputerową oraz gry planszowe. Kolejnym istotnym wydarzeniem kampanii była konferencja popularno-naukowa pod hasłem „Kurczak w literaturze, nauce i sztuce”, która odbyła się w dniu 5 maja w Nałęczowie.


Wiele istotnych kwestii o stylu życia, odżywiania się i zdrowiu Polaków poruszyła zaproszona na konferencję dietetyczka i rehabilitantka p. Maria Fall-Ławryluk. Na podstawie doświadczeń zebranych podczas wieloletniej praktyki uważa, że mięso drobiowe jest szczególnie cenione i chętnie wybierane przez dietetyków, rehabilitantów a także sportowców. Oczywiście sposób przyrządzenia ma niebagatelne znaczenie, gdy w grę wchodzi odżywianie osób wykonujących duży wysiłek fizyczny oraz tych, którzy stosują konkretną dietę. Potrawy bazujące na mięsie drobiowym ze względu na jego skład i jakość, zasługują na szczególne polecanie ich w żywieniu dzieci, młodzieży.
Jako że konferencja prasowa zgromadziła ogólnopolskie media branżowe i regionalne, nie obyło się bez pytań dotyczących szerokiego zakresu produkcji żywca drobiowego a także postawionych celów kampanii „Z kurczakiem przez wieki”. Na które odpowiadał p. Prezes PZZHiPD Andrzej Danielak a także p. Aldona Łoś – Pełnomocnik Zarządu ds. kampanii informacyjnej PZZHiPD.


– „To pierwsza tak duża kampania promocyjna prowadzona przez naszą organizację. Jesteśmy przekonani, że intensywne działania, skierowane przede wszystkim do polskich rodzin, przyczynią się do wzrostu świadomości konsumentów i wybierania mięsa drobiowego jako podstawy zdrowej diety” – powiedziała Aldona Łoś.
Na kolejną część spotkania, festyn „Schudnij z kurczakiem” zaprosił prowadzący konferencję prasową p. Jarosław J. Szczepański. Licznie zgromadzeni goście mogli spróbować potraw z drobiu przygotowanych przez Akademię Sztuki Kulinarnej a także uczestniczyć w konkursach z nagrodami, pokazach i wspólnych ćwiczeniach odchudzających. Dopełnieniem tematyki festynu była prezentacji ras drobiu ozdobnego. Na przygotowanej scenie do „Schudnięcia z kurczakiem” zachęcał tego dnia prowadzący festyn, a na co dzień redaktor TVP p. Sławomir Siezieniewski, którego wspierały i zachęcały do wspólnych ćwiczeń rehabilitantki. Na scenie wystąpiła Weronika Korthlas i grupa kuglarska „Pass Faktory”. Nie zabrakło także porad i indywidualnych konsultacji dietetyków oraz badania struktury ciała.
Biorąc pod uwagę, że był to długi majowy weekend oraz duża liczba odwiedzających osób, a także pogodę która dopisała, można stanowczo powiedzieć, że festyn był bardzo udany, za co można pogratulować PZZHiPD. Uczta dla ciała i podniebienia była wyborna, stąd też gorąco polecam kolejne.


Władze PZZHiPD podkreślają, że planują kolejne kampanie promocyjne. „Producenci mięsa drobiowego codziennie wspierają Fundusz, a roczna kwota, którą dysponuje to ponad 7 mln zł. Dlatego właściwe wykorzystanie tych środków jest niezwykle istotne dla całej branży spożywczej” – powiedział Prezes Związku Andrzej Danielak.
Nasuwają się jednak pytania. Czy producenci mięsa tak właśnie chcą wydać swoje ciężko zarobione pieniądze? Czy łatwo zdobyte (ogromne) fundusze nie są trzonione przez beneficjentów Funduszu? Istnieje bowiem prawdopodobieństwo, że duża część środków może być bezpowrotnie marnowana.


© 2020 Pro Agricola dom wydawniczy

Wykryto AdBlocka

 

Utrzymanie tej strony jest możliwe dzięki przychodom z reklam.
Aby móc dalej przeglądać tę stronę, prosimy o wyłączenie AdBlocka.